? ??????????????Low Ridin'? ????? ?? ???Rating: 4.3 (8 Ratings)??195 Grabs Today. 2263 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????????????BMW (New)? ????? ?? ???Rating: 5.0 (6 Ratings)??192 Grabs Today. 1765 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Co BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Selamat Datang ke Laman hak Anda

Ketahui hak anda...
Powered By Blogger


Rabu, 5 Mei 2010

hak mendapat keperluan asas


Setiap daripada kita perlu mendapat keperluan asas. Ilmu juga salah satu daripadanya. Ini merupakan perkara wajib yang mesti kita ada. Semua orang perlu pergi ke sekolah.

Apabila timbul soal tidak mampu, di sinilah wujud perkataan hak. Bagi mereka yang berkemampuan tidak menjadi masalah untuk menuntut ilmu, tetapi mereka yang tidak mampu bagaimana pula.

Ramai daripada kita tercicir dari segi pelajaran. Siapakah yang bertanggung jawab untuk mengekalkan hak ini? Inilah persoalannya. Pihak berwajib seharusnya memainkan peranan yang sewajarnya untuk hak keperluan asas pengguna ini. Bantuan seharusnya dihulurkan dan seharusnya sampai ke tangan yang betul. Perkara ini seharusnya diutamakan daripada perkara yang lain oleh pihak yang telah diberi mandat.

Walau bagaimana pun, individu itu sendiri perlu mengambil berat tentang hak mereka. Jangan memandang remeh dan menyalahkan orang lain ataupun hanya memeluk tubuh sahaja. Banyak lagi keperluan asas lain untuk kehidupan mereka boleh dapat.

Agama juga merupakan keperluan asas yang penting. Tanpa pegangan agama maka rosaklah seseorang tersebut dari segi tingkaglakunya. Setiap orang perlu diajar dan didik tentang soal agama. Maka tentu sekali sesuai dengan hak kita dan tiada pertikaian akan berlaku.

0 ulasan: