? ??????????????Low Ridin'? ????? ?? ???Rating: 4.3 (8 Ratings)??195 Grabs Today. 2263 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????????????BMW (New)? ????? ?? ???Rating: 5.0 (6 Ratings)??192 Grabs Today. 1765 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Co BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Selamat Datang ke Laman hak Anda

Ketahui hak anda...
Powered By Blogger


Isnin, 3 Mei 2010

Hak Untuk Menyuarakan Pendapat


Apakah hak kita untuk menyuarakan pendapat? Adakah kita layak untuk berpendapat? dan apakah kita patut lantang untuk menyuarakan pendapat? Ini merupakan persoalan kepada kita.. Pada pendapat saya sebagai seorang penulis, hak ini merupakan hak individu. Tiada sesiapa yang berhak menghalang kita. Tetapi tidak perlulah kita melakukannya bertujuan untuk menarik perhatian orang ramai.

Apa yang kerap kita lihat, setiap individu mempunyai pendapat yang berlainan. Ini sudah menjadi lumrah. kebanyakan pendapat yang disuarakan adalah merupakan pemikiran seseorang dan selalunya membawa ke arah kebaikan. Pernah tak anda berasa tidak puas hati dengan seseorang atau sesuatu? Inilah akan memberikan kita semua jawapan yang sebenarnya.

Anda seharusnya lebih berani, jika sesuatu barangan yang anda beli adalah satu penipuan, anda seharusnya melaporkan perkara tersebut kepada kementerian. Tindakan ini akan memberikan kesan yang positif, malah memberi kesenangan kepada para pengguna yang lain.

Seperti barangan cetak rompak juga, tamsilannaya seperti barangan berjenama yang ditiru dan juga cakera padat cetak rompak. Anda seharusnya mengambil langkah yang sepatutnya demi menjaga ekonomi idusteri kita.

Apakah faedah kita memakai barangan tiruan? sedangkan kita tahu bahawa kita ditipu demi keuntungan para peniaga yang tidak beretika itu. Kita seharusnya mara ke hadapan dan berani untuk menyuarakan pandangan atau pendapat ataupun dengan kata lain, perkara yang kita tidak puas hati.

Namun apabila hak\kebebasan ini disekat atau dihalang, maka akan berlakulah perkara yang tidak menyenangkan kita semua.

0 ulasan: