? ??????????????Low Ridin'? ????? ?? ???Rating: 4.3 (8 Ratings)??195 Grabs Today. 2263 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????????????BMW (New)? ????? ?? ???Rating: 5.0 (6 Ratings)??192 Grabs Today. 1765 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Co BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Selamat Datang ke Laman hak Anda

Ketahui hak anda...
Powered By Blogger


Rabu, 12 Mei 2010

Hak untuk mendapat maklumat


Setiap daripada kita berhak mendapat maklumat. Namun adakah kita berhak mendapat semuanya? Dengan maklumat yang kita akan peroleh, ini akan memberikan pengetahuan kepada kita. Tidaklah kita diumpamakan sebagai katak di bawah tempurung.

Seperti kewujudan laman web serta blog, sesetengah golongan menyatakan bahawa ini akan merosakkan kepada para pelawatnya. Dengan alasan terdapat banyak penipuan terhadap penerbitannya. Semua ini tidak dapat dinafikan. Namun inilah hakikatnya bahawa segala kebenaran yang ditonjolkan tidak terdapat di dalam media massa yang lain. Ini kerana banyak berita yang ditonjolkan di dalam akhbar, tidak menyatakan perkara sebenar dan berita yang disampaikan tidak 100% kebenarannya.


Kita harus mengambil satu langkah berani demi kepentingan kita sebagai pengguna untuk mendapatkan sesuatu yang sahih lagi berkualiti. Langkah ini juga demi kepentingan negara yang kian membangun. Salah satu pembangunan negara maju adalah memerlukan rakyat yang berpengetahuan tinggi yang menyeluruh. Ini kerana rakyat merupakan pengguna yang menggunakan keperluan negara.

0 ulasan: